BOTOKS

Clostiridium botulinum adlı bakteriden elde edilen bir toksindir. Sinir uçlarından iletimi sağlayan maddelerin salınımını engelleyerek kasın çalışmasını durdurur.

Tıpta birçok alanda kullanılmaktadır. Genellikle yüz mimik kaslarının hareketleriyle ortaya çıkan çizgileri azaltmak ve aşırı terleyen bölgelerdeki terlemeyi en aza indirmek için kullanılır.

En çok tedavi edilen bölgeler arasında alın, göz çevresi ve kaşların arasını sayabiliriz. Botox enjeksiyonları ile göz kenarlarındaki kırışıklıklar yumuşatılır, kaşların arasındaki çatınma çizgisi azaltılabilir ve alındaki kırışıklıklar daha az belirgin bir düzeye indirilebilir. Botox, ayrıca boyun çizgileri ve kaşların zaman içinde düşmesinde tedavi amacı ile de kullanılır. Ancak bir diğer özelliği, zaman içinde giderek daha uzun süreli etkiye sahip olarak yüzün üst kısmındaki yaşlanmayı yavaşlatmaya yardımcı olmasıdır.

Bu prosedür tedavi odasında, siz dik bir pozisyonda otururken uygulanır. Tedaviden sonra 1-2 saat süreyle dik bir pozisyonda kalmak Botox ilacının enjekte edilen yerde kalmasını sağlamak açısından önem taşır.

Bazı hastalar Botox enjeksiyonlarının yapılması sırasında sızlama hissedebilir. Tedavi öncesi enjeksiyon uygulanacak yerlere anestezik etkili kremler kullanmak, enjeksiyonlara ilişkin rahatsızlıkları azaltacaktır.

Pek çok kişi için sonuçların 3 ile 6 ay arasında bir süre için kalıcı olduğu söylenebilir. Daha büyük yüz kaslarına sahip olan hastalarda (erkekler gibi) veya yüz kaslarını daha fazla kullanan, kişilerde tedavinin daha sık aralıklarla uygulanması gerekebilir.

Genellikle, botox enjeksiyonları sonucu yüz kasları fazla hareket etmemek konusunda adeta ”eğitilirler”. Zaman içerisinde, çizgileri rahatlatmak için daha az Botox kullanmak gerekli olur.

Temel kural olarak başlangıçta 4 ayda bir, birinci yıldan sonra 6 ayda bir uygulanmasıdır.

Botox enjeksiyonlarının etkileri kalıcı olmadığı için önemli yan etkileri sınırlıdır. Enjeksiyon yapılan noktalarda hafif morarma ve kırmızılık görülebilir. Baş ağrısı da sözü edilen bir yan etkidir.

Hamile olan veya bebek emziren kadınlar enjeksiyonları yaptırmak için beklemelidirler.
Kas  rahatsızlıkları veya kanama problemleri olanlar, tedavi yapılması istenilen bölgede deri hastalıkları olanlar Botox enjeksiyonları için aday olamazlar.