OZONLU PRP İLE KENDİ KANINIZ KENDİ İLACINIZ OLUYOR

PRP özellikle son 5 yıldır giderek artan bir şekilde çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılmaya başlanmış yeni ve doğal bir tedavidir. Başlangıçta daha çok kozmetik ve anti-aging amaçlı kullanılmış olsa da son dönemlerde özellikle kas iskelet sistemi hastalıklarında , yara iyileşmesinde, saç dökülmesinde kullanılmaya başlamıştır. PRP İngilizce “Platelet Rich Plasma” ifadesinin baş harflerinden türetilmiş olup, trombositten zengin plasma anlamına gelmektedir. Bu yöntemde ilaç hastanın kendi kanından hazırlanmaktadır.

PRP nasıl elde edilir ?
Hastadan yapılacak uygulamaya göre yaklaşık10-20 cc kadar kan alınır. Bu kan özel olarak bu iş için hazırlanmış sistemlere konarak belli işlemlere tabi tutulur. Hastanın kan hücreleri dibe çöktürülüp üst kısımda trombositten zengin bir plasma sıvısı elde edilir.

Biz elde ettiğimiz  PRP solüsyonunu ayrıca ozonluyoruz.  PRP  ozonlandığında trombositleri daha çok aktive etmekte, aynı zamanda aktive olmuş trombositlerden daha çok büyüme faktörü açığa çıkmakta,  PRP uygulamasının etkisini çok daha fazla arttırmaktadır.

PRP vücutta nasıl etki eder?

Trombosit temelde kanın pıhtılaşmayı sağlayan elemanı olup içeriğinde büyüme faktörü ve bazı doğal koruyucu maddeler içerir. Trombositten zenginleştirilmiş plasma sıvısı doğal bir ilaç gibi etki gösterir. Yaralanmanın ve zedelenmenin olduğu tendon kıkırdak gibi yapıların iyileşmesini hızlandırır.

PRP nasıl uygulanır?

Tedavi edilecek bölgeye göre 1-3 ml kadar, bir kez yada belli aralıklarla 2-3 kez enjeksiyon yöntemi ile uygulanır.

PRP HANGİ HASTALIKLARDA KULLANILIR?
Diz kireçlenmeleri (Gonartroz): Genelde birer ay aralarla 3 kez uygulanır.
Kronik tendinitler (tenisçi dirseği, golfçü dirseği): Genelde bir kez uygulanır.
Tendon yaralanmaları (aşil tendiniti, adduktor tendinit, sporcu yaralanmaları): Duruma göre 1-3 kez uygulanır.
Omuz tendon yırtıkları: Duruma göre 1-3 kez uygulanır.

Bağ yaralanmaları:
Meniskus yaralanmalarının tedavisinde:
İyileşmeyen yaralarda:Yara çevresine uygulanır.

PRP uygulamasının yan etkisi var mıdır?

PRP yönteminin yan etkisi yoktur. Yalnızca yapıldığı bölgede geçici bir ağrı ve şişme yapabilir. Bu etki 1-2 gün içinde kendiliğinden geçer ve herhangi bir zararı yoktur.