HAİLEY-HAİLEY HASTALIĞI (FAMİLYAL BENİGN PEMFİGUS) VE OZON TEDAVİSİ

Hailey-Hailey hastalığı, eritemli bir zeminde vezikül ve bül şeklinde ortaya çıkan ve otozomal dominant bir geçiş gösteren bir deri hastalığıdır.  Veziküller sıklıkla birbirleriyle birleşme eğilimindedirler. Sürtünmeye ve aşırı neme maruz kalan aksilla, boyun ve intertriginoz bölgeler gibi katlanma bölgelerini tutan düzensiz plaklar oluştururlar. Remisyonlar gösteren seyir kronik olarak nüksetmektedir.  Yüzeyel bakteriyel enfeksiyonlar lezyonları başlatıcı veya alevlendirici rol oynayabilir.

OZON TEDAVİSİ

Nadir rastlanan , yeni tedavi modellerine rağmen güç tedavi edilebilen büllöz dermatoz olan hailey-hailey hastalığına ozon tedavisi uygulanmaktadır.
Yapılan bir çalışmada, Hailey-Hailey hastalığı teşhisi konmuş daha önceden klasik tedavilerle tedavi olan ancak tekrarlayan üç bayan hastaya ozon tedavisi uygulanmış. Ozonun antiinflamatuar, detoks edici , analjezik, antipruritik ve immunmodülatör etkisi ile hastaların deri lezyonlarında %60-100 oranında gerileme olduğu ve 6 ay boyunca lezyonların tekrarlamadığı izlenmiş.

Ozonlanmış yağın lezyonlara sürülmesi de vesiküllerin üstünde sekonder gelişen bakteriyel enfeksiyonları tedavi eder ve koruyucu görev üstlenmiş olur.
Son zamanlarda dermatologlar, dermetokozmatologlar ozon terapiyi özellikle ozonlanmış yağı eksternal olarak yaygın bir şekilde kullanmaya başlamışlardır.

J.Delgano ve arkadaşları 1997 yılından beri pemfigusun tedavisinde farklı ozon tedavi modelleri ile başarılı bir şekilde kullandıklarını rapor etmişlerdir.

Klinik çalışma sonuçlar ile Hailey-Hailey hastalığının tedavi modelleri  arasında ozon tedavisinin olması gerektiğini, özellikle sistemik immünsüpresyon tedavisinin ciddi yan etkileri çıkan hastalarda özellikle ozon tedavisinin kullanabilirliği ortaya çıkmıştır.