PROSTATİT OZON TEDAVİSİ

Prostat, erkekte yardımcı üreme organı olarak görev yapan bir salgı bezidir.

Prostatit, prostat bezinin ve çevresinin enfeksiyonlu veya enfeksiyonsuz iltihabi durumudur.

Genellikle 50 yaş altındaki erkeklerde görülür. Toplumumuzda neredeyse on erkekten birisinde kronik prostatit şikayetleri vardır.

Kronik prostatit hayat kalitesini bozan şikayetlere neden olan,sık tekrarlayan   tedavisi çok zor bir hastalıktır.
Hastalar ilk bulgu olarak idrar yaparken yanma, idrarı tam boşaltamama gibi idrar yolu iltihapları gibi başlarken zaman içinde alt karın ağrısı, genital bölgede ağrı, ejekülasyon sırasında ağrı, ara ara ateş, cinsel isteksizlik problemleri gibi bir takım şikayetlere neden olabilir.

Kronik prostatitin tedavisinin zor olmasının nedeni prostatın  genel olarak kanlanması çok azdır.Bu nedenle kullanılan antibiyotiklerin prostata ulaşması yeterli düzeyde olmamaktadır.

KRONİK PROSTATİT DE OZON TEDAVİSİNİN ETKİLERİ

Ozon tedavisinin kan dolaşımını arttırıcı özelliği ile prostatın kılcal kan dolaşımı arttırılır ve oksijenlenme sağlanır.
Bağışıklık sisteminin güçlenmesi ile enfeksiyon kontrol altına alınır
Artan kan dolaşımı ile kullanılan antibiyotiklerin prostata ulaşması sağlanır.

Ozon tedavisi ile kronik prostatit tedavi edilirken hastanın varsa başka  şikayetleri de azalacaktır. Sebebi belli olmayan prostatın iltihabi durumu bu bölgeye daha fazla kan ve oksijen gitmesiyle yavaş yavaş azalacaktır.