SARI NOKTA HASTALIĞI VE OZON TEDAVİSİ

Sarı Nokta Hastalığı, yaşlanmaya bağlı bir hastalık olup,(Makula dejenerasyonu) genellikle 65 yaş üstü insanlarda önde gelen görme kaybı nedenidir.

Ancak hastalık, daha genç insanları da etkileyebilir.Makula dejenerasyonu makulanın, yani gözün keskin, merkezi ve renkli

görmesinden sorumlu olan kısmının yıpranmasına bağlı bir durumdur. Genellikle iki gözü  etkiler. Görme kaybı yavaş veya ani olabilir, ancak kesinlikle gözün çok kullanımına bağlı değildir.

İki tipi mevcuttur.
“Kuru” Tip: Yavaş Görme kaybı (en çok görülen)
“Yaş” Tip: Ani Görme Kaybı
Vücuttaki toksinleri temizleyen sistemin yetersiz çalıştığı durumlarda toksinler bütün vücutta aynı zamanda makulada da birikirler.Biriken toksinler retinaya zarar verir.
Son yıllarda sarı nokta hastalığının oluşmasında serbest radikal olarak adlandırılan toksinlerin rol oynadığı saptanmıştır.
Tedavisinde  serbest radikallerin azalmasını sağlayan toksin temizleyici sistemi yani antioksidan sistemi aktive eden yöntemler üzerinde çalışmalar yapılmaya başlanmıştır.
Ozon Tedavisi, antioksidan sistemi en iyi aktive eden bir tedavi şeklidir.
Ozon Tedavisi ile birlikte güçlü antioksidan desteklerin verilmesi tedavinin başarısını daha da arttırır.
Yapılan çalışmalarda özellikle kuru tip maküler dejenerasyonda %70’lere varan oranlarda görmede iyileşmeler  gözlenmiştir.
Ozon Tedavisi:
Dokulara oksijen geçişini arttırır,
Toksin temizleyen enzim sistemini aktive eder,
Bağışıklık sistemini ve metabolizmayı düzenleyerek diğer tedavi yöntemlerinin etkilerini arttırır.
Ozon Tedavisinin bu etkileri sadece sarı nokta hastalığında değil, pek çok göz hastalıklarında hem tedavi edici hem de diğer tıbbi tedavilerin etkilerini arttırmaya yardımcı bir yöntemdir.

Farklı göz hastalıklarında Ozon Tedavisi kullanılarak yapılan çalışmaların sonuçları:

Retinitis Pigmentoza (tavuk karası,gece körlüğü) ...% 75 olumlu cevap,
Progressif  myopi ..............................................% 78 olumlu cevap,
Kronik glokom ..................................................% 65 olumlu cevap,
Optik atrofi ......................................................% 45 olumlu cevap,
Diabetik retinopati ............................................% 60 olumlu cevap
İzlenmiştir.

Kaynak: OZONE THERAPY IN DIFFERENT OPHTHALMOLOGIC DISEASES.
E. C. Díaz, L.Borrego1, S. Menéndez2, L. R. Borrego3, R. A. Borrego3.
V. I. Lenin Provincial Hospital, Holguín, Cuba.
1Provincial Center of Retinosis Pigmentaria, Holguín, Cuba.
2Ozone Research Center, Cuba.
3Faculty of Medicine, Holguín , Cuba.