NASIL UYGULANIR?

Ozon tedavisinde  çok fazla sayıda uygulama yönteminin olması tedavi açısından hastalara alternatif sunar.Seçilen tedavi yöntemi hastaya ve hastalığına göre değişebilir.

1.Majör otohemoterapi
En çok bilinen ve en çok uygulanan yöntemdir. Hastadan alınan 50-100 ml kan hastaya ve hastalığa göre değişebilen,doktorunun belirlediği dozdaki ozon gazının alınan kan ile karıştırılarak tekrar geri verilme işlemidir.

2.Minör Otohemoterapi
Hastadan alınan 3-5 ml kan  belirlenen dozda ozon gazı ile karıştırılarak kas içi yol ile  geri verilir.  Ozon aşısı da denilen bu yöntem bağışıklık sisteminin güçlenmesini istediğimiz durumlarda özellikle uygulanması gereken bir yöntemdir.

3.Torbalama (bagging)
Daha çok ayaklar, bacaklar ve kolların   özel bir plastik torba içine  yerleştirilir.Önce kol veya bacaklar  ıslatılıp içi ozon gazı ile doldurularak bekletilmesi  şeklinde uygulanır. Bu metod iyileşmeyen enfekte  yaralar başta olmak üzere pek çok cilt hastalıklarında uygulanmaktadır.

4.Ozonun kas ve eklem içi enjeksiyonu
ozon gazı  ilgili kas dokusu içine veya  eklem içine enjekte edilir.

5.Rektal yada vajinal ozon uygulaması
O3 gazının makattan (rektal insuflasyon) uygulanmasıdır. Hasta hafif şişkinlik dışında acı hissetmez.Erişkinlerde barsaklarla ilgili hastalıklarda uygularken,çocukların bütün hastalıklarında major otohemoterapi yerine bu yöntem tercih edilir.
Genital enfeksiyonlarda bayan hastalarda vajinal insuflasyon uygulanır.

6.Cilt uygulamaları
Ozon gazının farklı hastalıklarda farklı bölgelere olmak üzere cilt altına,selülitde yağ dokusu içine,yara kenarına ,keloidin kenarına   gibi yerlere enjeksiyonu şeklinde uygulanmasıdır.

7.Kulaktan ozon uygulamaları
Ozon gazının dış kulak yolundan özel bir aparatla verilmesidir.Kulak zarının sağlam olduğu durumlarda uygulanabilir.

8-Burun yolu ile  ozon uygulamaları
Ozon gazı solunum yolları için toksik bir gaz olduğundan ozon gazını hastaya solutmak risktir. Ancak ozon gazını yağdan geçirterek ortaya çıkan  ve solunum yolları için yararlı bir gaz olan OZOL gazının, geliştirilmiş özel bir aparatla hastaya solutma işlemidir.

8-Ozon sauna
cilde buharlı bir kabin içinde cilt yolu ile ozon emdirilmesi yöntemidir. Tamamen acısız ve ağrısız keyifli bir ortamda gerçekleşen bir yöntemdir.

9-Kupa (cupping)
Eskilerin “bardak çekme” adı verilen yönteme benzer şekilde ozon uygulamasıdır.

10-Ozonlanmış yağ ve su ile yapılan uygulamalar